Friday, June 4, 2010

N.U.H.A bila.......Pulau Pangkor Day 1

Saya dan family bertolak ke Pulau Pangkor dengan menaiki kereta Ayah Long saya pada hari Ahad yang lepas.Kami bertolak jam 9 pagi dan singgah breakfast dulu.Saya makan nasi lemak yang pedas di Danau Kota.

Ini tiket untuk naik feri yer kawan-kawan tapi saya naik FREE ajer :)
Info : Tambang Dewasa : RM10 (Pergi balik)
Kanak-kanak atas 5 tahun :RM5 (Pergi balik)

3 keluarga yang join percutian kali ni.Harus bergambar di Jeti Lumut.
p/s:

Yang pakai topi biru tu, sepupu baru saya.Dah masuk 7 bulan, ni pertama kali saya jumpa :)

Perjalanan mengambil masa lebih kurang 30 minit.Sata memang seronok duk dalam feri.Maklumlah jakun, first time naik feri.Lepas kena marah dengan Ummi baru reti duk diam.Oh silap, tu otw  balik :) Tapi apapun saya memang seronok duk dalam feri.

Ayah Long dan Abah saya di Jeti Pangkor.

Check in dulu. Kami menginap di Pangkor Village Beach Resort.

Sempat jugak main air kat pantai sebelum air pasang.Tapi masa ni saya memang seriyes tak boleh pijak pasir tu.sakit ok kaki ni dan paksa Ummi balik ke chalet sebab time to nenen.hehehehe

Total : RM 590 (3 H 2M)

Permandangan betul-betul depan chalet saya duduk tu :) syiok habes!

p/s:
Malam ni saya, Ummi dan Abah akan balik Terengganu sampai hari Selasa.So jangan rindu saya ok!
Tokki2, Tok Ji ,Opah, Makcik2 Pakcik2,Sepupu-sepupu saya, sila sabar menunggu saya yer :)

Semalam,rumah saya ada orang datang dan bagi basikal kat Ummi saya.Ingatkan basikal ni saya yang punya.

Saya doakan Ummi kembali slim..hehehe.lariksss...