Friday, November 28, 2014

NUHA bila..........Konvokesyen TTAUiTM ke 20

Saya dah konvokesyen 2 minggu lepas. Sekarang dah cuti sekolah. Tapi saya masih lagi pergi tadika saya tapi pergi main ajer dengan kawan-kawan. Lepas ni dah masuk sekolah dah tak boleh jumpa dengan kawan-kawan tadika dah lah.

Hari tu masa konvokesyen saya muntah sebelum majlis dimulakan. Nasib baik boleh buat persembahan lepas cikgu pujuk-pujuk saya. Agaknya saya tak boleh minum milo masa perut kosong.Saya nak minta maaf kat kawan saya, fatihah dan Aiman sebab saya muntah kena kawan saya.

Jom la tengok saya menari tarian 1 Malaysia kat video kat bawah ni..

video



Ni masa dah balik rumah baru larat nak posing tu pun dah petang. Baju pun dah tercabut..

Cikgu bagi gambar pre konvo siap dengan frame dan gambar saya dan kawan-kawan


Close up sket. Cikgu siap buh lipstick tau kat saya masa amik gambar ni.

Korang ada pengalaman konvokesyen tadika yang menarik ? 

Tuesday, October 14, 2014

NUHA bila......Sambutan Hari Lahir Ke Enam @ Tadika

Bulan lepas adalah hari sambutan hari lahir untuk yang birthday pada bulan 7 , 8 dan 9 kat tadika saya. Sebab saya lahir bulan 8, maka sekali lagi ada sambutan hari lahir buat saya. Ummi tak dapat datang tapi Ummi datang awal untuk bagi kek kat saya. Ummi suruh Auntie Fida yang buatkan kek untuk hari lahir saya...



Boleh berhubung terus dengan Auntie Fida : https://www.facebook.com/afida.ariffin.3 kalau nak tempah kek..Macam-macam kek yang ada..Semua sedap! Kek adik saya yang 1 tahun dulu pun Auntie Fida yang buatkan..


Ni Auntie Rumiza yang bagi gambar kat Ummi masa saya dan kawan-kawan nak potong kek tu..

Best sangat dapat sambut birthday dengan kawan-kawan...


Last sekali, terima kasih cikgu bagi hadiah :) 


Wednesday, September 24, 2014

NAYLA......bila buli kucing

Hari ni saya nak cerita pasal adik saya , siapa lagi kalau bukan si kaki buli kucing Nayla..Hari-hari mesti dia buli kucing punya.Memang tu hobi dia. Tak boleh nampak kucing duk bersenang lenang. Kadang-kadang, anak-anak si Kiki tengah menetek pun dia amik selamba jer buat main. Kesian anak si Kiki tu.

Ni tengah mengajar Kiki  baca buku dia.comel kan..hahaha

Tengok..dah mula dah buli..Boleh dibuatnya si Kiki tu bantal pulak !!

Kasi tepuk-tepuk sket si Kiki tu..tengok tang tangan tu..Kemainnn laju dia tepuk..

Ok..gosok pulak..hahaha..kan saya dah kata dia ni pembuli kucing ..



Korang suka kucing tak ? Tak baik tau buli kucing..

Don’t let anyone convince you that your dreams are too big. 

Friday, September 12, 2014

NUHA......Bila Wau Bulan


Hari tu kat sekolah cikgu ajar cara-cara nak buat wau bulan. Cantik tak wau bulan saya ? Saya pun pandai jugak menari wau bulan cikgu yang ajarkan..hehehe


Wau bulan merupakan antara jenis wau yang paling popular di Malaysia. Kepopularannya didominasi oleh rakyat pantai timur di Semenanjung Malaysia.Bentuk jenis wau ini menyerupai bulan sabit pada bahagian hadapan dan separa bulatan pada bahagian ekornya. Justeru, wau tersebut kelihatan seperti bulan yang terbit di angkasa apabila diterbangkan. - Sumber Wikipedia