Thursday, December 19, 2013

NAYLA bila......Junior MasterChef In Making

Assalamualaikum. Sejak dua menjak ni saya mengikut ajer apa yang kakak saya buat. Saya memang seronok dapat main dengan kakak saya. Hobi terbaru main masak-masak. Ni Ummi amik gambar saya tengah main masak-masak sorang-sorang sambil tengok TV. Hebat tak hebat ni ??

Hari ni saya nak masak kari ayam lah..

Saya tengok cara-cara kat TV ni. Chef Nik Michael tengah ajar masak ni. 

Kena kacau laju-laju yer...
Tengok walaupun periuk dah senget, maintain lagi kari saya tak tumpah tau !

Apa kena pulak dengan periuk saya ni..
laaa... jenama apa laa yang kakak saya beli ni. patutnya beli periuk tefal ...
Alaa..Boleh laa..dari tak der periuk kan....

Ok sambung balik mengari kita yer kawan-kawan...

Dah agak-agak masak tu boleh laa rasa yer kawan-kawan. Magik lagi ni..Telangkup periuk pun kari tak tumpah. Tu tanda dah masak laa tu :p

Ok dah sudah..Boleh laa hidang yer bersama roti canai :)


Korang pandai ke masak ?

2 comments:

  1. amboi....kecik2 dah minat memasak ni....ni mesti rajin tolong umi nnt

    ReplyDelete

Terima kasih sebab sudi bagi kiss kat saya (: lagi banyak kiss lagi saya suka :*

xoxoxo,

Nuha & Nayla