Friday, March 13, 2009

N.U.H.A bila..........mari makan biskut!

Hari ni saya nak menceritakan tentang teknik2 atau langkah2 untuk makan biskut..
Hari tu Ummi saya belikan saya biskut Nestle plak..rasa dier pun lebih kurang milna rusk..Ummi pun beli yang original dan pisang ..Milna rusk pun saya makan perasa cenggini jugak :D


Langkah Pertama:Pegang biskut macam ni ok bila Ummi atau Abah bagi..Sila amik menggunakan tangan kanan !!Saya tak per..saya cikgu...Sebenarnya saya selalu kena marah kat Ummi sebab amik tangan kiri mcm ni..hihihi..




Langkah Kedua:Bacalah doa makan dulu yer..Ummi cakap nanti kiter makan ngan syaitannn...eeee..takutttt...Kalo tak pandai, suh mak korang bacakan,saya aminkan sajer..



Langkah Ketiga:Gegetlah biskut itu dengan perlahan-lahan..jangan makan gelojoh tau..nanti tadak orang pinang...Ummi saya cakaplah..pinang tu aper? Kalo pulau pinang saya tahu laa..Umah Abang Danish :P



Peringatan:Jangan masukkan kesemua biskut ke dalam mulut..kang tercekikk dan untuk mengelakkan ibu bapa korang panik dan merampas biskut yang anda sedang nikmati tersebut..




Langkah Terakhir:Kalau penat, kawan2 boleh menikmati biskut sambil baring macam ni...ni pun tak elok untuk diamalkan bagi anak dara..seb baik saya masih baby :P


Nasihat terakhir: Minta tolong ibu bapa korang kemaskan keseluruhan rumah korang sebab habuk biskut akan bertaburan dimerata-rata, tambah2 lagik jika macam saya ni..berguling sana sini..Selepas sudah makan, jangan lupa minum air ok..dan basuh laa baju tangan dan mulut. Sekian...sebarang pertanyaan sila ajukan disini...terima kassehhhhhhhh..

9 comments:

  1. tima kasih cikgu nuha atas tutorial itu.

    aimi akan ikut ajaran itu nanti.aimi sdg menghitung hari ni

    ReplyDelete
  2. cutenyer. memang..kalau diorg dah start makan biskut, boleh bersepah satu rumah.(kalau makan sambil duduk dalam walker la..)

    ReplyDelete
  3. eh yg ni pun cam Irfan gak tp mkn biskut jenis tu zaman irfan baru 4bln lbh2..la ni biskut tu dia dh xnak mkn..ntah la mybe lekat kt llangit dia kot...klu x,dh minta skt ngan Nuha

    ReplyDelete
  4. hi nuha.. baru menyinggah...:)
    selamat makan biskut..

    ReplyDelete
  5. Aimi, nanti jgn makan tangan kiri tau..tau tak, kiter dilahirkan mempunyai kebolahan untuk menggunakan tangan kanan dan tangan kiri dengan baik..hebatkan? ummi laa ckp..dier baca kat buku :D

    Autie azza, saya tak try lagi makan dlm walker..mintak ummi belikan nanti :D

    Auntie ct, saya pun kadang2 lekat kat langit..tapi kena hisap2 baru cair..pandai kan?

    Auntie eina,salam kenal..yeayyy!! ada kwan baruuu!!

    ReplyDelete
  6. nuha nuha..
    dap kan biskut tu..willing to share??? dekut ar nuha ..

    ReplyDelete
  7. ahakss...baguslaa nuha jd cikgu....tp afif skang takleh makan lagi..jd hisap tangan jela dulu

    ReplyDelete
  8. Auntie Tiara,biskut ni utk baby jer..orang besar tak leh makan tau..leh share ngan ayra jer :P

    Auntie Farah, nanti jangan lupa belikan dier beskut erkk bila dah bleh makan :D

    ReplyDelete
  9. Nuha, pernah satu masa Auntie suka makan biskut baby :)

    ReplyDelete

Terima kasih sebab sudi bagi kiss kat saya (: lagi banyak kiss lagi saya suka :*

xoxoxo,

Nuha & Nayla