Thursday, November 7, 2013

NAYLA bila......Mainan

Saya sebenarnya macam tak der mainan sangat mungkin sebab saya kecik lagi so saya main ajer mainan kakak saya. Kalau Abah atau Ummi beli untuk saya, akhirnya ia adalah milik kakak saya .hehehe. Sabar jer lah kan. Beginilah nasib anak no 2 seperti saya.

Ini satu-satunya mainan saya kot. Ini Abah belikan kat RNR Gambang tak silap saya. Tapi saya tak suka sangat monyet ni sebab selain buat bising mata dia pun menyala warna merah apabila dada dia ditekan. Selalu Ummi atau Abah sangkut monyet ni kat leher saya dan saya sedaya upaya cuba buang.Rimas ok !! Kakak saya pun tak suka jugak monyet ni ;p Tu pasal saya kata ini ajer satu-satunya mainan saya.  Ummi ajer yang rajin tekan dada dia untuk saya .  

 Sebenarnya saya lebih suka mainan yang tak perlu dibeli. Cuma kutip ajer barang-barang yang ada kat dalam rumah ni. Contohnya kipas tangan ini.
 
 Muka happy dapat main kipas tangan .

 Pergi mana-mana bawak kipas tangan ni pun dah heaven sebenarnya kawan-kawan. 

 Tak pun saya main pada palang besi buaian saya ini sambil membuat aksi-aksi ganas yang tidak keterlaluan seperti berpaut pada palang dengan sebelah tangan . Hebat kan saya ni bukan ? 

 Dan sungguh seronok selongkar kat depan papan tulis kakak saya yang suka buat sepah ni. Macam-macam ada mainan kat sini ok. Tapi kalau kakak nampak dia akan angkat saya cepat-cepat jauhhhhhhh dari papan tulis dia ni. Eksyen btol kakak saya ni. 

 Tengah menyelongkar sesuatu nak buat main. Kadang-kadang ada kapur, marker pen dan banyak lagi la. 

 Jumpa gelas dari dapur kecik kakak saya pun ok...Main ni sampai lebam :p

 Atau saya redha ajer main dengan plastik courier yang Ummi saya shopping online . 

 Kadang-kadang ternampak handphone Abah. Yang ni pun sedap jugak buat main. Kadang-kadang jadi tukul lantai..hehehe

Handphone kakak (telefon Ummi dulu) pun saya main kalau dia letak merata-rata. Oh diaper saya tu saya sepahkan, keluarkan dari bakul baju..Tu pun mainan jugak tu. Yang belakang tu pun sama. Wet tissue tu adalah gendang saya buat main. 
Sebelum kakak perasan boleh la ketuk geget  sana sini. 

 Dan mainan yang paling best sekali among the best adalah kutip apa benda la yang banyak melekat kat peti ais Ummi ni sementara tunggu Ummi siap masak....

Sekian kisah mainan saya. Ada siapa nak bagi mainan tak kat saya ? 
 

2 comments:

  1. ahahahahaha.. comel lah Nayla nih~
    mata dia buat orang gerammmmm jer tengok!

    FM ummi memang comel2 kan Nayla?

    ReplyDelete

Terima kasih sebab sudi bagi kiss kat saya (: lagi banyak kiss lagi saya suka :*

xoxoxo,

Nuha & Nayla