Monday, December 22, 2008

N.U.H.A bila..........Stroller baru!!

Hari ni, ummi x nak update blog Nuha..dier suh saya sendirik yang update..Saya nak cerita pasal weekend saya yang best...Hari Sabtu, bila saya celik2 mata, saya x nampak abah saya..Dalam pukul 9 lebih, saya baru sudah kena rendam kat ummi saya..saya sangat sonok main air..lepas saya dah wangi2...saya nampak abah baru balik..Hari sabtu, abah saya balik awal..saya tak tahu kenapa..tapi abah tak layan saya sangat...abah layan ummi jerkk....Abah tido dari pagi sampai ke petang..Petang, ummi mandikan saya sekali lagik..masa ni baru abah main2 dengan saya...nasib baik ummi temankan saya main sebelum tuh..saya x nak tido tapi ummi tetap masukkan saya dalam buai..ummi cakap ummi banyak keja nak buat...saya tengok ummi basuh baju dan jemur baju...saya nampak ummi tertido bawah buai masa tidurkan saya..sian ummi..sebab malam sebelum tu saya kacau ummi sepanjang malam..saya tido lasak!saya asyik mintak susu!saya jerit malam2!...Masa tu saya tengok abah takder...
Pagi tu, ummi ngan abah bawa saya naik kereta..saya tak tahu diorang nak bawak pergi mana...tapi saya rasa saya macam pernah lalu...tapi kali ni lama pula abah bawak kereta...saya dah naik geram...rupanya abah tersesat jalan...kitorang nak pegi rumah Ayah Long jer..entah mana2 abah bawa kereta...nasib baik ummi ada! ummi tunjukkan jalan...saya dah penat duk dalam kereta..saya nanges..saya mintak susu ngan ummi...pastu saya nampak ada planet hollywood kat sitewh..ada pavilion...ada LV...eh, ada ampang park plak...fenen laa kepala saya...tapi saya sonok dapat tengok lampu banyak2...

Akhirnya,saya dah sampai kat umah Ayah Long..Ada mak long jer..main2 ngan maklong kejap...Ayah Long ngan Paksu tader...diorang pegi tengok Rock The World..saya tak tahu tu aper...ummi cakap tu konsert rock...Saya penat sangat..awal lagik saya dah tido...Esoknya, saya mangun2 , saya nampak Ayah Long dan Paksu...diorang main2 dengan saya...petang plak, Ayah Long bawak pegi JJ Keramat...Ummi belikan saya stroller baru...yeay! Saya suka sangat..Saya nampak ummi bagi kat cashier tu 6 keping duit kaler biru...terima kasih ummi!abah letakkan saya dalam stroller(sebelum tu abah dukung saya...)dan bagi menda aper ntah untuk saya geget2.. x lama pastu saya ngantuk sangat...saya menanges suh abah dukung...bila abah dukung, saya terus tertido atas dukung abah...pastu balik umah Ayah Long saya...main kejap, then balik umah saya kat Shah Alam plak...sepanjang jalan saya tido..saya letih sangat..malam tadi pun saya tido awal...

Nak tahu, berat saya sudah 9Kg..Ummi dukung saya naik penimbang masa kat Umah Ayah Long...berat ummi masih 61Kg..tapi bila dier dukung saya jadik 70Kg..hihihi...saya sudah berat..patutlah ummi x larat...nasib baik abah kuat...berat abah bila dukung saya 99Kg tau...tu pun abah merungut sakit pinggang bila dukung saya...pasni, saya tak nak menyusahkan abah dan ummi lagik...saya suka naik stroller...

Brand: Sweet Cherry
Harga:RM 276.00

Kereta Ayah Long yang comel tu tak muat stroller saya tau...abah kena pegang dalam keta...sian abah...

Ummi saya berkenan yang ini...yang ni ummi cakap lagi singgit RM300..
tokki dah belikan untuk opah hari tu...abah,bila nak belikan untuk ummi plak?saya suka laa tengok tv ni...

No comments:

Post a Comment

Terima kasih sebab sudi bagi kiss kat saya (: lagi banyak kiss lagi saya suka :*

xoxoxo,

Nuha & Nayla